

Servicekultur i sundhedsvæsenet? Hvorfor? Hvordan?
Er et sundhedsvæsen i dag ikke mere end høj faglig kvalitet og høj patientsikkerhed? Patienter og borgere skal vel med rette kunne forvente et tidssvarende serviceniveau. Hvor er dilemmaerne?
Kan man overhovedet adskille den faglige kvalitet forstået som behandling, undersøgelse, pleje og rehabilitering fra alt det, der ligger uden om den snævert definerede behandling? Fx kommunikation, fysiske rammer, kost, rengøring og nem adgang. Og er patientoplevelsen en indikator for vores succes?
Vi har valgt et – for nogle – måske lidt kontroversielt tema for årsmødet i DSS i september 2021, nemlig servicekultur.
Er patienter tilstrækkeligt informeret om risici, bivirkninger, om hvordan medicin skal indtages m.v.? Hvordan med hensyn til særlige ønsker, præferencer, angst, tryghed osv. – er alt dette kerneydelser, som bør leveres med høj kvalitet eller noget, som kan leveres i mindre grad. Opfatter sundhedsvæsenet dig som kunde eller patient, og er der en modsætning?
Starter den
08/09/2021 - 14:30
Slutter den
10/09/2021 - 11:30
Pris (medlemmer)
DKK 4,995.00
Pris (ikke-medlemmer)
DKK 5,995.00
Tilmelding og information
Program - Årsmøde 2021Tilmelding
Deltagerliste
Præsentationer
Pårørende fortælling. Julie Rubow.Benhård prioritering, Poul Henning Madsen
Behovet for service og servicekultur. Suss B Nielsen
Hvad betyder noget for patienter og pårørende. Søren Bechmann
Hvilke rolle og muligheder.Mette Friis
Antropologiske og religionshistoriske coronaovervejelser. Mikael Rothstein
Service innovation kræver inddragelse. Charlotte Niss
Servicekultur, masseproduktion og organisering. Kjeld Møller Pedersen
Kultur og klinik. Karin Friis Bach.