DSS ÅRSMØDE 2021

Servicekultur i sundhedsvæsenet? Hvorfor? Hvordan?

Er et sundhedsvæsen i dag ikke mere end høj faglig kvalitet og høj patientsikkerhed? Patienter og borgere skal vel med rette kunne forvente et tidssvarende serviceniveau. Hvor er dilemmaerne?

Kan man overhovedet adskille den faglige kvalitet forstået som behandling, undersøgelse, pleje og rehabilitering fra alt det, der ligger uden om den snævert definerede behandling? Fx kommunikation, fysiske rammer, kost, rengøring og nem adgang. Og er patientoplevelsen en indikator for vores succes?

Vi har valgt et – for nogle – måske lidt kontroversielt tema for årsmødet i DSS i september 2021, nemlig servicekultur.

Er patienter tilstrækkeligt informeret om risici, bivirkninger, om hvordan medicin skal indtages m.v.? Hvordan med hensyn til særlige ønsker, præferencer, angst, tryghed osv. – er alt dette kerneydelser, som bør leveres med høj kvalitet eller noget, som kan leveres i mindre grad. Opfatter sundhedsvæsenet dig som kunde eller patient, og er der en modsætning?

TILMELD DIG HER

SE PROGRAM HER

Tid: 08/09/2021 14:3010/09/2021 11:30

Sted: Best Western Hotel Svendborg, Centrumpladsen 1, 5700, 5700 Svendborg

Tilmelding og information

Program – Årsmøde 2021

Præsentationer

Pårørende fortælling. Julie Rubow.

Benhård prioritering, Poul Henning Madsen

Behovet for service og servicekultur. Suss B Nielsen

Hvad betyder noget for patienter og pårørende. Søren Bechmann

Hvilke rolle og muligheder.Mette Friis

Antropologiske og religionshistoriske coronaovervejelser. Mikael Rothstein

Service innovation kræver inddragelse. Charlotte Niss

Servicekultur, masseproduktion og organisering. Kjeld Møller Pedersen

Kultur og klinik. Karin Friis Bach.

Dato og tid

08/09/2021 kl. 14:30 til
10/09/2021 kl. 11:30

 

Pris

Pris for ikke-medlemmer: 5.995 kr.

Pris for medlemmer af DSS: 4.995 kr.

Arrangør

Dansk Selskab for ledelse i Sundhedsvæsenet

Telefon: +45 40 40 85 48

E-mail: jash@niras.dk