At skabe trygge rammer er en del af kerneopgaven

Som led i arbejdet med at understøtte en servicekultur har Herlev, Bispebjerg og Nordsjælland hospitaler gjort akutmodtagelserne mere imødekommende, hvilket har øget patienttilfredsheden og...

Vi ser på enhver situation med patienternes øjne

Som led i at understøtte en servicekultur har Odense Universitetshospital etableret afdelingen Patient- og Pårørendeservice, der skaber rammerne for bedre kommunikation med patienter og...

Videokonsultationer reducerer transporttid for patienter

Med indførelsen af videokonsultationer i Medicinsk Afdeling på Holbæk Sygehus kan patienter konsultere deres læge hjemmefra, så de ikke behøver bruge flere timer på...

Velsmagende mad bidrager positivt til effekten af behandlingen

Indbydende mad hjælper den gode behandling på vej på Regionshospital Nordjylland, hvor måltiderne optimeres af et udviklingskøkken med fokus på ernæring og velsmag.   Når man...

Fysisk navigation understøtter patientens rejse fra start til slut

Hospitalsenhed Midt har sat sig i de besøgendes sted og implementeret et nyt finde vej-koncept og nye parkeringsregler, der har gjort det lettere for...

Servicekultur skaber værdi for patienter og pårørende

Et øget fokus på at skabe en servicekultur i sundhedsvæsenet vil ikke bare kunne give større patienttilfredshed, men kan også bidrage til bedre ressourceudnyttelse,...

Servicekultur handler om at sætte mennesket først

At fremme en servicekultur i sundhedsvæsenet kan bidrage til, at vi indretter sundhedsvæsenet med både hjerne og hjerte og sætter barren for den samlede...

Servicekultur set med kommunale briller

Center for Kræft og Sundhed København har i en årrække arbejdet med at understøtte en servicekultur, hvor patienten er i centrum.   Af Carina Wedell Andersen...

Service skal stå på skuldrene af en høj faglighed

Service i sundhedsvæsenet skal tage afsæt i en høj faglighed og ikke ses som en merkantil handelsvare, der i sig selv skal tiltrække flere...

Kerneydelsen kan ikke adskilles fra oplevelsen

At skelne mellem kerneydelse og serviceydelse i sundhedsvæsenet giver ingen mening. Det hele spiller ind på patientens samlede oplevelse af forløbet.   Af Søren Bechmann   I mere...

Mest læste