Et tværfagligt netværk og inspirationsforum for aktører i det danske sundhedsvæsen med interesse for strategisk og operationel ledelse i sundhedsvæsenet.
Fem år efter hænger den stadig på kanten af min pc. Det er min påmindelse om, at nogle problemer er så små, at de bare skal have lov til at eksistere, uden at jeg skal forsøge at løse dem, fortæller cheflæge på Sygehus Lillebælt.
Mødet med patienten er gensidigt dannende, og både patienter og sundhedspersonalet skal træffe valg og fravalg undervejs i patientforløbet, skriver den tidligere formand for Det Etiske Råd.
tænk hvis f.eks. 10 pct. af alle ambulante forløb kunne klares telemedicinsk, skriver Michael Møller fra DSS’ bestyrelse. Eller tænk, hvis vi kunne fjerne uvirksom medicin, undersøgelser og behandlinger. Eller forebygge.
Nej, der er også brug for fyrtårnene, for ledelse er en holdsport, skriver centerdirektør Jannick Brennum. Han elsker sit job »med alle de muligheder, jeg har for at være med til at justere vores værdier, udvikle vores organisering, forbedre samarbejdsrelationer og skabe bedre patientforløb.«